OnLineClass

Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΕ ΑΛΛΗ ΔΙΑΣΤΑΣΗ

ΙΟΥΝΙΟΣ 2022

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ WebMaster@e-mathimatalarisa

  • ΟΡΙΣΜΟΣ ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
  • ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟ ΜΑΘΗΜΑ
  • ΟΡΓΑΝΩΣΗ
  • ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
  • ΟΦΕΛΗ

ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΟ

Η παρουσίαση έχει δισδιάστατη πλοήγηση

1

μια μικρή βοήθεια..

ελπίζουμε να σας βοηθήσαμε έτσι ώστε να έχετε μια άνετη παρακολούθηση!

2

Με τους οριζόντιους επιλογείς μετακινείστε στις ενότητες του θεματολογίου

Με τους κάθετους

στην ανάπτυξη της κάθε ενότητας

3

Ακριβής μετάφραση

του όρου σημαίνει Ηλεκτρονική μάθηση.

Ορισμός

Είναι η διαδικασία κατά την οποία κάποιος μαθαίνει –εκπαιδεύεται με την χρήση  ηλεκτρονικών υπολογιστών & των σύγχρονων τεχνολογιών.

 

e-LEARNING

ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ - ΕΞ' ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ (ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ)

  • ΟΦΕΛΗ
  • ΟΡΙΣΜΟΣ ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
  • ΟΡΓΑΝΩΣΗ
  • ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟ ΜΑΘΗΜΑ
  • ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ

Η έννοια e-learning είναι αρκετά γενική

 

περικλείει οποιαδήποτε μορφή εκπαίδευσης χρησιμοποιεί τις δυνατότητες των ηλεκτρονικών υπολογιστών & τους πόρους του δικτύου (μάθηση μέσω WAN Τηλεκπαίδευση )

Οι μορφές που διαχωρίζεται η Ηλεκτρονική μάθηση
προκύπτουν από την ομαδοποίηση 2 βασικών κατηγοριών.

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

  • ΟΦΕΛΗ
  • ΟΡΙΣΜΟΣ ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
  • ΟΡΓΑΝΩΣΗ
  • ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟ ΜΑΘΗΜΑ
  • ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ

Εφαρμογή στη Διδασκαλία

Θέση εκπαιδευτικού υλικού

Βοηθητικό

Μέσο

Αυτοτελές

Μέσο

OFFLINE

ONLINE

Εξατομικευμένου ρυθμού  (self-paced training)  
Ασύγχρονη (Αsynchronous)
Σύγχρονη (Synchronous)
προσφέρονται στον εκπαιδευόμενο συνδυασμός εκπαιδευτικών υλικών (βιβλία, αναφορές στο δίκτυο, μαγνητοσκοπημένα μαθήματα, σημειώσεις, προγράμματα εκμάθησης βασισμένα σε υπολογιστή κτλ), συνήθως  χωρισμένα σε ενότητες (μαθήματα), τα οποία χρησιμοποιεί με το δικό του ρυθμό, αποφασίζει δηλαδή ο ίδιος πότε και που θα τα χρησιμοποιήσει. Δεν υπάρχει επικοινωνία με διδάσκοντα ή με άλλους μαθητές.
Δυνατότητα να εργαστούν με το υλικό προς διδασκαλία οπουδήποτε και οποτεδήποτε έχοντας όμως παράλληλα δυνατότητα ασύγχρονης επικοινωνίας με τους υπόλοιπους συμμετέχοντες και με τον εκπαιδευτή. Το υλικό διδασκαλίας δεν είναι απαραίτητο να έχει δοθεί όλο από την έναρξη του μαθήματος αλλά μπορεί να προσφέρεται στους εκπαιδευόμενους σταδιακά. Ο ρυθμός διεξαγωγής καθορίζεται από τον εκπαιδευτή σε συνεργασία πάντα με τους εκπαιδευόμενους.
Σε αυτή την περίπτωση το μάθημα γίνεται κανονικά αλλά οι μαθητές και ο καθηγητής μπορούν να βρίσκονται σε διαφορετικό τόπο ο καθένας και χρησιμοποιώντας τεχνολογίες τηλεδιάσκεψης να βρίσκονται όλοι σε μία εικονική αίθουσα διδασκαλίας. Η διεξαγωγή του μαθήματος γίνεται με τέτοιο τρόπο ώστε να προσφέρει τις ίδιες ή και παραπάνω δυνατότητες με αυτές που προσφέρονται σε μία κανονική αίθουσα.

ΜΟΡΦΕΣ ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

  • ΟΦΕΛΗ
  • ΟΡΙΣΜΟΣ ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
  • ΟΡΓΑΝΩΣΗ
  • ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟ ΜΑΘΗΜΑ
  • ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ

ΜΟΝΤΕΛΟ ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

  • ΟΦΕΛΗ
  • ΟΡΙΣΜΟΣ ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
  • ΟΡΓΑΝΩΣΗ
  • ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟ ΜΑΘΗΜΑ
  • ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ

Εκπαιδευτικό
υλικό

LMS

WAN

Τηλεπικοινωνιακές
 γραμμές

Host Server

Client Pc-Χ1

Client Pc-Χ2

Client Pc-Χ3

Client Pc-Χ4

Κάνοντας χρήση των τηλεπικοινωνιακών γραμμών και των οπτικών ινών, συνδέοντας στο δίκτυο WAN κάποιον Host Server και εγκαθιστώντας ένα λογισμικό LMS, όταν αυτό το τροφοδοτήσουμε με εκπαιδευτικό υλικό, είτε ανεβάζοντάς το τοπικά είτε μέσω κάποιου FTP clientPc, τότε μπορούν να συνδεθούν από ανεξάρτητες τοποθεσίες μαθητές και εκπαιδευτές συμμετέχοντας σε διαδικτυακά μαθήματα για τα οποία είναι ορισμένοι.

Μαθητές

Εκπαιδευτής

  • WEB PAGE
  • ΣΧΕΔΙΑΣΗ - ΑΝΑΠΤΥΞΗ
  • ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ
  • ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΕΣ
  • ΕΚΠΑΙΔΕΥΟΜΕΝΟΙ

ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟ ΜΑΘΗΜΑ

Προαπαιτούμενα
  • ΟΦΕΛΗ
  • ΟΡΙΣΜΟΣ ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
  • ΟΡΓΑΝΩΣΗ
  • ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟ ΜΑΘΗΜΑ
  • ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ

ΣΕ  ΜΙΑ ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ ΕΝΟΣ ΔΙΑΚΟΜΙΣΤΗ ΑΝΑΠΤΥΣΣΕΤΑΙ ΚΑΙ ΦΙΛΟΞΕΝΕΙΤΑΙ ΜΙΑ ΣΕΛΙΔΑ  LMS Η ΟΠΟΙΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΖΕΤΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ ΕΝΑ ΣΥΝΟΛΟ  ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ.

Web Page

  • ΟΦΕΛΗ
  • ΟΡΙΣΜΟΣ ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
  • ΟΡΓΑΝΩΣΗ
  • ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟ ΜΑΘΗΜΑ
  • ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ

ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ

  • ΚΑΘΟΡΙΣΜΟΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΟΥ ΣΚΟΠΟΥ
  • ΤΥΠΟΣ (Σύγχρονη / Ασύγχρονη)
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
  • ΤΜΗΜΑΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΟΜΕΝΩΝ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ - ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΟΝΕΩΝ
  • ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ
  • ΟΦΕΛΗ
  • ΟΡΙΣΜΟΣ ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
  • ΟΡΓΑΝΩΣΗ
  • ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟ ΜΑΘΗΜΑ
  • ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ

ΒΑΣΙΚΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ

  • ΟΦΕΛΗ
  • ΟΡΙΣΜΟΣ ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
  • ΟΡΓΑΝΩΣΗ
  • ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟ ΜΑΘΗΜΑ
  • ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΕΣ

ΧΡΗΣΤΕΣ ΜΕ ΕΙΔΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ  ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ.

  • ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΤΗΣ ΔΟΜΗΣ
  • ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΙ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΥΛΙΚΟΥ
  • ΟΡΙΣΜΟΣ ΠΡΟΘΕΣΜΙΩΝ
  • ΟΦΕΛΗ
  • ΟΡΙΣΜΟΣ ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
  • ΟΡΓΑΝΩΣΗ
  • ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟ ΜΑΘΗΜΑ
  • ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ

ΕΚΠΑΙΔΕΥΟΜΕΝΟΙ

  • ΟΦΕΛΗ
  • ΟΡΙΣΜΟΣ ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
  • ΟΡΓΑΝΩΣΗ
  • ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟ ΜΑΘΗΜΑ
  • ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ

ΧΡΗΣΤΕΣ ΜΕ ΕΙΔΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΦΟΙΤΗΣΗΣ.

  • ΠΡΟΣΒΑΣΗ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΧΑΡΤΟΦΥΛΑΚΙΟ
    • ΥΛΙΚΟ ΜΕΛΕΤΗΣ
    • ΑΣΚΗΣΙΟΛΟΓΙΟ
    • ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ
    • ΑΠΟΡΙΕΣ
    • ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ
  • ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ
  • ΚΑΘΟΡΙΣΜΟΣ ΚΡΙΤΗΡΙΩΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ
  • ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΤΜΗΜΑΤΩΝ
  • ΕΝΕΡΓΟΠΟΙΗΣΗ
  1. ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΟΥ
  2. ΑΠΟΡΙΩΝ
  3. ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΓΟΝΕΩΝ

ΟΡΓΑΝΩΣΗ

  • ΟΦΕΛΗ
  • ΟΡΙΣΜΟΣ ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
  • ΟΡΓΑΝΩΣΗ
  • ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟ ΜΑΘΗΜΑ
  • ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ

ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΚΑΙ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΣΧΕΔΙΑΣΤΕΙ ΝΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΘΕΙ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ. ΕΜΦΑΝΙΣΗ ΣΕ ΕΝΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ή ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΑΚΑ. ΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΕΣ ΕΧΟΥΝ ΤΗ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΝΑ ΤΟ ΤΡΟΠΟΠΟΙΟΥΝ ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.

  • ΟΦΕΛΗ
  • ΟΡΙΣΜΟΣ ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
  • ΟΡΓΑΝΩΣΗ
  • ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟ ΜΑΘΗΜΑ
  • ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ

ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ

ΠΡΟΣΕΚΤΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΚΑΙ ΕΚΠΟΝΗΣΗ ΚΡΙΤΗΡΙΩΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟΝ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΟ ΣΚΟΠΟ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ.  ΔΙΑΘΕΣΗ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΧΡΗΣΤΕΣ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ή ΕΠΙΛΕΚΤΙΚΑ ΣΕ ΤΜΗΜΑΤΑ ή ΑΤΟΜΙΚΑ.

  • ΟΦΕΛΗ
  • ΟΡΙΣΜΟΣ ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
  • ΟΡΓΑΝΩΣΗ
  • ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟ ΜΑΘΗΜΑ
  • ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ

ΚΑΘΟΡΙΣΜΟΣ ΚΡΙΤΗΡΙΩΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ

ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΕΝΤΟΣ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΜΕ ΚΟΙΝΗ ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ.

ΙΔΑΝΙΚΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗΣ ΔΥΝΑΜΙΚΗΣ ή ΚΛΕΙΣΤΩΝ.

  • ΟΦΕΛΗ
  • ΟΡΙΣΜΟΣ ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
  • ΟΡΓΑΝΩΣΗ
  • ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟ ΜΑΘΗΜΑ
  • ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΤΜΗΜΑΤΩΝ

Η ΕΝΕΡΓΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΠΟΙΩΝ ΕΠΙΠΛΕΩΝ ΒΟΗΘΗΤΙΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΠΡΟΣΔΙΔΟΥΝ ΙΔΙΑΙΤΕΡΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΠΑΡΕΧΟΜΕΝΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ.

ΓΙΑ ΤΟ ΛΟΓΟ ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΤΑΚΤΙΚΗ Η ΑΝΑΓΚΗ ΕΝΕΡΓΟΠΟΙΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΟΥ, ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΑΠΟΡΙΩΝ (ΑΤΟΜΙΚΗ ή ΟΜΑΔΙΚΗ) ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΑΥΤΟΜΑΤΟΠΟΙΗΜΕΝΗ ΜΕΘΟΔΟΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΓΟΝΕΩΝ.

  • ΟΦΕΛΗ
  • ΟΡΙΣΜΟΣ ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
  • ΟΡΓΑΝΩΣΗ
  • ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟ ΜΑΘΗΜΑ
  • ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ

ΕΝΕΡΓΟΠΟΙΗΣΗ EXTRA TOOLS

  • ΠΙΝΑΚΑΣ
  • ΕΠΕΞΗΓΗΣΗ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
  • ΣΧΕΔΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
  • ΒΙΝΤΕΟ-ΜΑΘΗΜΑ
  • ΑΣΚΗΣΕΙΣ
  • ΟΦΕΛΗ
  • ΟΡΙΣΜΟΣ ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
  • ΟΡΓΑΝΩΣΗ
  • ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟ ΜΑΘΗΜΑ
  • ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ

ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ

ΠΙΝΑΚΑΣ

\tinyΠαράδειγμα \hspace{4px}ερώτησης \hspace{4px}με \hspace{4px}ακολουθούμενη \hspace{4px}απάντηση \newline \space \newline \small Για \hspace{4px}οποιεσδήποτε \hspace{4px}συναρτήσεις \newline f:A \rightarrow R \hspace{4px} και \hspace{4px} g:B \rightarrow R, \newline αν \hspace{4px}ορίζεται \hspace{4px}η \hspace{4px}συνάρτηση \hspace{4px} \dfrac{f}{g}, \newline τότε \hspace{4px}έχει \hspace{4px}πεδίο \hspace{4px}ορισμού \hspace{4px}την \hspace{4px}τομή \newline A \cap B.
  • ΟΦΕΛΗ
  • ΟΡΙΣΜΟΣ ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
  • ΟΡΓΑΝΩΣΗ
  • ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟ ΜΑΘΗΜΑ
  • ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ

Η πρόταση είναι σωστή ή ​λάθος;

ΠΙΝΑΚΑΣ

Απάντηση\hspace{5px} \newline\newline {\color{red} ΛΑΘΟΣ}.
  • ΟΦΕΛΗ
  • ΟΡΙΣΜΟΣ ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
  • ΟΡΓΑΝΩΣΗ
  • ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟ ΜΑΘΗΜΑ
  • ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ

ΠΙΝΑΚΑΣ

  • ΟΦΕΛΗ
  • ΟΡΙΣΜΟΣ ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
  • ΟΡΓΑΝΩΣΗ
  • ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟ ΜΑΘΗΜΑ
  • ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ

Η σφαίρα Σ1 με τη σφαίρα Σ2 συγκρούονται ελαστικά, άρα από την αρχή διατήρησης της κινητικής ενέργειας ισχύει ότι:

Κ^{πριν}_{ολ}=Κ^{μετά}_{ολ} \Rightarrow \frac{1}{2}m \upsilon ^{2}_{1}= \frac{1}{2}m \upsilon ^{'^{2}}_{1} + \frac{1}{2}m \upsilon ^{'^{2}}_{2} \Rightarrow \upsilon ^{2}_{1} = \upsilon ^{'^{2}}_{1} + 2 \upsilon ^{'^{2}}_{2} \space \space \tiny (1)

Εφαρμόζουμε την Αρχή Διατήρησης Ορμής στους άξονες χχ' και yy' αντίστοιχα.

\vec P_{x \tiny (πριν)}=\vec P_{x \tiny (μετά)} \Rightarrow P_{1}= P'_{\tiny 2χ} \Rightarrow m \upsilon _{1} = 2 m \upsilon '_{2} συν30^{ο} \Rightarrow \upsilon _{1} = \upsilon '_{2} \sqrt{3} \space \space \tiny (2)
\vec P_{y \tiny (πριν)}=\vec P_{y \tiny (μετά)} \Rightarrow P'_{1}= P'_{\tiny 2y} \Rightarrow m \upsilon '_{1} = 2 m \upsilon '_{2} ημ30^{ο} \Rightarrow \upsilon '_{1} = \upsilon '_{2} \space \space \tiny(3)

Από τις σχέσεις (1), (2),(3) έχουμε:

{\upsilon}^2_1 ={\upsilon '}^2_1 + 2 \cdot {\upsilon '}^2_1 \Rightarrow {\upsilon}^2_1 = 3 \cdot {\upsilon '}^2_1 \Rightarrow \upsilon_1 = \sqrt{3} {\upsilon _1}' \space \space \tiny (4)
\vec P_{πριν} = \vec P_{μετά} \Rightarrow m {\upsilon '_1} = 2 \cdot mV_K \Rightarrow V_K = \cfrac{{\upsilon_1}'}{2} \overset{(4)}\Rightarrow V_K = \cfrac {\upsilon_1}{2 \cdot \sqrt{3}} \space \space \tiny (5)

Συνεπώς το ζητούμενο πηλίκο είνιαι:

\cfrac{K_{συσ}}{{Κ_1}'} = \cfrac {\cfrac{1}{2} \cdot 2 m \cdot V_K}{\cfrac{1}{2} \cdot m \cdot {{\upsilon_1}'}^2}\overset{(5)}\Rightarrow \cfrac{K_{συσ}}{{Κ_1}'} = \cfrac{1}{6}

ΣΥΝΕΠΩΣ Η ΣΩΣΤΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

ΕΙΝΑΙ Η ΕΠΙΛΟΓΗ

(iii)

ΕΠΕΞΗΓΗΣΗ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

  • ΟΦΕΛΗ
  • ΟΡΙΣΜΟΣ ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
  • ΟΡΓΑΝΩΣΗ
  • ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟ ΜΑΘΗΜΑ
  • ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ

ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΑ

Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε αποσπάσματα από τα σχολικά βιβλία και να δημιουργήσετε στις σελίδες τους ειδικές σημειώσεις και σχόλια έτσι ώστε να βοηθήσετε τους μαθητές σας.

Έχετε στη διάθεσή σας σχήματα με τα οποία μπορείτε να δημιουργήσετε γρήγορες επισημάνσεις  σημειώσεων σε αποσπάσματα του σχολικού βιβλίου ή κάθε άλλου ψηφιακού εγγράφου,

ΣΧΗΜΑΤΑ

ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ

Με τη βοήθεια των σχημάτων μαρκάρετε και επισημαίνετε διάφορα τμήματα εντός του περιεχομένου.

Τύπος γωνιακής συχνότητας

ΣΧΕΔΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

  • ΟΦΕΛΗ
  • ΟΡΙΣΜΟΣ ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
  • ΟΡΓΑΝΩΣΗ
  • ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟ ΜΑΘΗΜΑ
  • ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ

Ο ΘΕΜΕΛΙΩΔΗΣ ΝΟΜΟΣ ΤΗΣ ΜΗΧΑΝΙΚΗΣ

Διδασκαλία που ακολουθεί τη διαδρομή

  • τα εργαστηριακά δεδομένα του φαινομένου   ελεύθερη πτώση

  • η ανάγνωσή τους με έννοιες της Φυσικής και τα συμπεράσματα 

  • η πρόταση του Newton ως εξίσωση

  • η προσφυγή στο εργαστήριο για τον πειραματικό έλεγχο της πρότασης

Διδακτικοί στόχοι

Με τη διδασκαλία μας επιδιώκουμε,  οι διδασκόμενοι

  • Να κατανοήσουν  ότι η επιτάχυνση ενός υλικού σημείου καθορίζεται από τη συνισταμένη  των ασκουμένων δυνάμεων και από τη μάζα του

  • Να μπορούν να  διατυπώνουν τον θεμελιώδη νόμο της Μηχανικής 

  • Να μπορούν να τον χρησιμοποιούν

Μέθοδος

Διδασκαλία που ακολουθεί τη διαδρομή

  • Το γινόμενο της μάζας ενός σώματος επί την επιτάχυνσή του είναι κάποια δύναμη η οποία ασκείται στο σώμα.
  • Κατά την εφαρμογή της εξίσωσης F= ma,  η F επιλέγεται ως μία από τις δυνάμεις που ασκούνται στο σώμα και έχει την κατεύθυνση της κίνησης.

Εννοιολογικά εμπόδια

Ο διδάσκων καθορίζει το βασικό πρόβλημα με τη μορφή του ερωτήματος:

Από τι εξαρτάται η επιτάχυνση ενός αντικειμένου;

Περιεχόμενο

Κάθε διδασκόμενος οφείλει:

  • Να γνωρίζει τον ορισμό των εννοιών επιτάχυνση, δύναμη και συνισταμένη δυνάμεων
  • Να γνωρίσει το φαινόμενο ελεύθερη πτώση
  • Να γνωρίζει τη χρήση του ηλεκτρικού χρονομετρητή με χαρτοταινία

Γνωσιακές προϋποθέσεις

Τραπέζι, ηλεκτρικός χρονομετρητής με χαρτοταινία, αμαξίδιο σχολικού εργαστηρίου, σπάγκος, τροχαλία, δύο σφικτήρες, ψαλίδι, σελοτέιπ, χάρακας , ζυγός, σταθμά, ηλεκτρονικοί υπολογιστές, applets

Απαραίτητα υλικά

Τραπέζι, ηλεκτρικός χρονομετρητής με χαρτοταινία, αμαξίδιο σχολικού εργαστηρίου, σπάγκος, τροχαλία, δύο σφικτήρες, ψαλίδι, σελοτέιπ, χάρακας , ζυγός, σταθμά, ηλεκτρονικοί υπολογιστές, applets

Διαδικασίες

α. Ένα πρώτο λογικό συμπέρασμα

Το ότι πέφτουν ταυτόχρονα σημαίνει ότι «μπορεί η Γη να έλκει το ένα αντικείμενο  1000 φορές περισσότερο, αλλά το 1000 φορές πιο βαρύ αντικείμενο φαίνεται ότι ΑΝΤΙΣΤΕΚΕΤΑΙ ( δυσφορεί )  στις μεταβολές της ταχύτητάς του 1000 φορές - και όχι 999 -   περισσότερο από το άλλο».

β. Η «μετάφραση των δεδομένων στη γλώσσα της Φυσικής

1. Το «Πέφτουν ταυτόχρονα» μεταφράζεται σε
       «έχουν την  ΙΔΙΑ ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ»

2. Το «η Γη το έλκει 1000 φορές περισσότερο» μεταφράζεται σε

       «η ΔΥΝΑΜΗ που του ασκεί η Γη είναι 1000 ΦΟΡΕΣ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ»

3.  Το «αντιστέκεται στις μεταβολές 1000 φορές περισσότερο» μεταφράζεται σε

         «η αδράνειά του είναι 1000 μεγαλύτερη» και στη συνέχεια σε          

               «η ΜΑΖΑ του είναι 1000 ΦΟΡΕΣ μεγαλύτερη»

γ. Η διαμόρφωση μιας θεωρίας

Το εμπειρικό δεδομένο ότι τα σώματα πέφτουν ταυτόχρονα  μας προσφέρει μια απάντηση στο ερώτημα «από τι εξαρτάται η επιτάχυνση» και μας καθοδηγεί στο να διαμορφώσουμε τη θεωρία ότι

η ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ οποιουδήποτε αντικειμένου  εξαρτάται ΙΣΟΔΥΝΑΜΑ και από τη ΔΥΝΑΜΗ που ασκείται σ’ αυτό  και από τη ΜΑΖΑ του

δ. Η γλώσσα των συμβόλων

Η εξάρτηση της επιτάχυνσης τόσο από την ασκούμενη δύναμη όσο και από τη μάζα ,στη γλώσσα των συμβόλων,  εκφράζεται με την  σχέση  a = F/m ή και με την ισοδύναμη

                                  F= ma

η οποία συνιστά μία μαθηματική διατύπωση του  δεύτερου νόμου της κίνησης        

ΒΙΝΤΕΟ-ΜΑΘΗΜΑ

  • ΟΦΕΛΗ
  • ΟΡΙΣΜΟΣ ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
  • ΟΡΓΑΝΩΣΗ
  • ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟ ΜΑΘΗΜΑ
  • ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ

ΑΣΚΗΣΕΙΣ

  • ΟΦΕΛΗ
  • ΟΡΙΣΜΟΣ ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
  • ΟΡΓΑΝΩΣΗ
  • ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟ ΜΑΘΗΜΑ
  • ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ

ΑΣΚΗΣΕΙΣ

  • ΟΦΕΛΗ
  • ΟΡΙΣΜΟΣ ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
  • ΟΡΓΑΝΩΣΗ
  • ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟ ΜΑΘΗΜΑ
  • ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ

ΑΣΚΗΣΕΙΣ

  • ΟΦΕΛΗ
  • ΟΡΙΣΜΟΣ ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
  • ΟΡΓΑΝΩΣΗ
  • ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟ ΜΑΘΗΜΑ
  • ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ

ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΠΙΝΑΚΟΠΟΙΗΜΕΝΟΥ ΑΣΚΗΣΙΟΛΟΓΙΟΥ ΓΙΑ ΚΑΠΟΙΟ ΜΑΘΗΜΑ ΣΤΟ ΟΠΟΙΟ ΘΕΛΕΤΕ ΝΑ ΕΞΑΣΚΗΘΟΥΝ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ, ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟ ΥΛΙΚΟ ΜΕΛΕΤΗΣ ΠΟΥ ΤΟΥΣ ΕΧΕΤΕ ΔΙΑΘΕΣΕΙ.

  • ΜΕΙΩΣΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ ΧΩΡΩΝ ΣΤΕΓΑΣΗΣ
  • ΜΙΚΡΟΤΕΡΟΣ ΑΡΙΘΜΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΩΝ
  • ΕΚΜΗΔΕΝΙΣΜΟΣ ΧΡΟΝΟΥ ΔΙΟΡΘΩΣΗΣ
  • ΑΝΑΠΡΟΣΑΡΜΟΣΙΜΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ
  • ΟΦΕΛΗ
  • ΟΡΙΣΜΟΣ ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
  • ΟΡΓΑΝΩΣΗ
  • ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟ ΜΑΘΗΜΑ
  • ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ

ΟΦΕΛΗ

  • ΟΦΕΛΗ
  • ΟΡΙΣΜΟΣ ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
  • ΟΡΓΑΝΩΣΗ
  • ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟ ΜΑΘΗΜΑ
  • ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ

ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΜΕΙΩΣΕΙΣ ΤΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ ΣΤΕΓΑΣΗΣ - ΦΙΛΟΞΕΝΙΑΣ ΤΩΝ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΩΝ ΑΙΘΟΥΣΩΝ - ΚΟΙΝΟΧΡΗΣΤΩΝ ΧΩΡΩΝ ΤΟΥ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟΥ, ΣΧΟΛΕΙΟΥ Η ΑΛΛΟΥ ΤΥΠΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΟΥ, ΚΑΤΑ ΣΥΝΕΠΕΙΑ ΤΩΝ ΠΕΡΙΤΤΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΩΝ ΕΞΟΔΩΝ.

ΜΕΙΩΣΗ ΧΩΡΩΝ ΣΤΕΓΑΣΗΣ

  • ΟΦΕΛΗ
  • ΟΡΙΣΜΟΣ ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
  • ΟΡΓΑΝΩΣΗ
  • ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟ ΜΑΘΗΜΑ
  • ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ

ΧΡΕΙΑΖΕΣΑΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΜΙΚΡΟΤΕΡΟ ΑΡΙΘΜΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΩΝ ΓΙΑ ΝΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΟΥΝ ΣΥΝΟΛΙΚΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΑ ΕΩΣ ΚΑΙ ΕΙΚΟΣΑΠΛΑΣΙΟ ΑΡΙΘΜΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΟΜΕΝΩΝ.

ΜΙΚΡΟΤΕΡΟΣ ΑΡΙΘΜΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΩΝ

  • ΟΦΕΛΗ
  • ΟΡΙΣΜΟΣ ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
  • ΟΡΓΑΝΩΣΗ
  • ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟ ΜΑΘΗΜΑ
  • ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ

ΔΕΣΜΕΥΕΙΣ ΣΧΕΔΟΝ ΜΗΔΕΝΙΚΟ ΧΡΟΝΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΔΙΟΡΘΩΣΕΙΣ ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΗΣ ΦΟΙΤΗΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΟΜΕΝΩΝ ΕΧΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΠΟΛΥΤΕΛΕΙΑ, ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ, ΝΑ ΑΝΑΛΥΣΕΙΣ ΤΙΣ ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΘΕ ΜΑΘΗΤΗ Η ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΝΟΛΟΥ ΕΝΤΟΠΙΖΟΝΤΑΣ ΤΑ ΚΕΝΑ ΣΤΗΝ ΜΑΘΗΣΗ ΤΟΥΣ, ΚΑΝΟΝΤΑΣ ΣΤΟΧΕΥΜΕΝΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΤΟ ΥΛΙΚΟ ΚΑΙ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΣΟΥ.

ΕΚΜΗΔΕΝΙΣΜΟΣ ΧΡΟΝΟΥ ΔΙΟΡΘΩΣΗΣ

  • ΟΦΕΛΗ
  • ΟΡΙΣΜΟΣ ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
  • ΟΡΓΑΝΩΣΗ
  • ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟ ΜΑΘΗΜΑ
  • ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ

ΑΝΑΠΡΟΣΑΡΜΟΖΕΙΣ ΕΥΚΟΛΑ ΤΟ ΥΠΑΡΧΟΝ ΥΛΙΚΟ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΙΣ ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΚΑΙΡΩΝ, ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΒΙΒΛΙΩΝ ΚΑΙ ΤΗΣ ΔΙΔΑΚΤΕΑΣ ΥΛΗΣ. ΕΙΣΑΙ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΣ ΤΩΝ ΚΑΙΡΙΚΩΝ ΣΥΝΘΗΚΩΝ ΚΑΙ ΑΛΛΩΝ ΕΚΤΑΚΤΩΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΑΠΟ ΦΥΣΙΚΑ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ ΚΑΙ ΠΑΝΔΗΜΙΕΣ.

ΑΝΑΠΡΟΣΑΡΜΟΣΙΜΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ

  • ΟΦΕΛΗ
  • ΟΡΙΣΜΟΣ ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
  • ΟΡΓΑΝΩΣΗ
  • ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟ ΜΑΘΗΜΑ
  • ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ

ΕΠΩΦΕΛΗΣΟΥ ΑΠΟ ΤΙΣ ΔΙΑΘΕΣΙΜΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΜΑΣ, ΑΝΑΔΙΟΡΓΑΝΩΣΕ ΠΡΟΣΕΚΤΙΚΑ ΚΑΙ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΕ ΣΩΣΤΑ ΤΙΣ ΠΑΡΟΧΕΣ ΣΟΥ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΟΜΕΝΟΥΣ. ΕΙΝΑΙ Η ΙΔΑΝΙΚΗ ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΝΑ ΑΥΞΗΣΕΙΣ ΤΟΝ ΚΥΚΛΟ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΣΟΥ ΜΕΙΩΝΩΝΤΑΣ ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ ΤΟ ΚΟΣΤΟΣ ΤΗΣ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗΣ ΤΑΞΗΣ. ΣΟΥ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΕΤΕ Η ΕΥΚΑΙΡΙΑ ΝΑ ΑΥΞΥΘΟΥΝ ΟΙ ΧΡΗΜΑΤΙΚΕΣ ΑΠΟΛΑΒΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΣΟΥ.

ΕΝ ΚΑΤΑΚΛΕΙΔΙ