Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΕ ΑΛΛΗ ΔΙΑΣΤΑΣΗ
ΙΟΥΝΙΟΣ 2022
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ WebMaster@e-mathimatalarisa
Η παρουσίαση έχει δισδιάστατη πλοήγηση
1
μια μικρή βοήθεια..
ελπίζουμε να σας βοηθήσαμε έτσι ώστε να έχετε μια άνετη παρακολούθηση!
2
Με τους οριζόντιους επιλογείς μετακινείστε στις ενότητες του θεματολογίου
Με τους κάθετους
στην ανάπτυξη της κάθε ενότητας
3
Ακριβής μετάφραση
του όρου σημαίνει Ηλεκτρονική μάθηση.
Ορισμός
Είναι η διαδικασία κατά την οποία κάποιος μαθαίνει –εκπαιδεύεται με την χρήση ηλεκτρονικών υπολογιστών & των σύγχρονων τεχνολογιών.
e-LEARNING
ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ - ΕΞ' ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ (ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ)
Η έννοια e-learning είναι αρκετά γενική
περικλείει οποιαδήποτε μορφή εκπαίδευσης χρησιμοποιεί τις δυνατότητες των ηλεκτρονικών υπολογιστών & τους πόρους του δικτύου (μάθηση μέσω WAN Τηλεκπαίδευση )
Οι μορφές που διαχωρίζεται η Ηλεκτρονική μάθηση
προκύπτουν από την ομαδοποίηση 2 βασικών κατηγοριών.
ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Εφαρμογή στη Διδασκαλία
Θέση εκπαιδευτικού υλικού
Βοηθητικό
Μέσο
Αυτοτελές
Μέσο
OFFLINE
ONLINE
Εξατομικευμένου ρυθμού (self-paced training)
Ασύγχρονη (Αsynchronous)
Σύγχρονη (Synchronous)
προσφέρονται στον εκπαιδευόμενο συνδυασμός εκπαιδευτικών υλικών (βιβλία, αναφορές στο δίκτυο, μαγνητοσκοπημένα μαθήματα, σημειώσεις, προγράμματα εκμάθησης βασισμένα σε υπολογιστή κτλ), συνήθως χωρισμένα σε ενότητες (μαθήματα), τα οποία χρησιμοποιεί με το δικό του ρυθμό, αποφασίζει δηλαδή ο ίδιος πότε και που θα τα χρησιμοποιήσει. Δεν υπάρχει επικοινωνία με διδάσκοντα ή με άλλους μαθητές.
Δυνατότητα να εργαστούν με το υλικό προς διδασκαλία οπουδήποτε και οποτεδήποτε έχοντας όμως παράλληλα δυνατότητα ασύγχρονης επικοινωνίας με τους υπόλοιπους συμμετέχοντες και με τον εκπαιδευτή. Το υλικό διδασκαλίας δεν είναι απαραίτητο να έχει δοθεί όλο από την έναρξη του μαθήματος αλλά μπορεί να προσφέρεται στους εκπαιδευόμενους σταδιακά. Ο ρυθμός διεξαγωγής καθορίζεται από τον εκπαιδευτή σε συνεργασία πάντα με τους εκπαιδευόμενους.
Σε αυτή την περίπτωση το μάθημα γίνεται κανονικά αλλά οι μαθητές και ο καθηγητής μπορούν να βρίσκονται σε διαφορετικό τόπο ο καθένας και χρησιμοποιώντας τεχνολογίες τηλεδιάσκεψης να βρίσκονται όλοι σε μία εικονική αίθουσα διδασκαλίας. Η διεξαγωγή του μαθήματος γίνεται με τέτοιο τρόπο ώστε να προσφέρει τις ίδιες ή και παραπάνω δυνατότητες με αυτές που προσφέρονται σε μία κανονική αίθουσα.
ΜΟΡΦΕΣ ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΜΟΝΤΕΛΟ ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Εκπαιδευτικό
υλικό
LMS
WAN
Τηλεπικοινωνιακές
γραμμές
Host Server
Client Pc-Χ1
Client Pc-Χ2
Client Pc-Χ3
Client Pc-Χ4
Κάνοντας χρήση των τηλεπικοινωνιακών γραμμών και των οπτικών ινών, συνδέοντας στο δίκτυο WAN κάποιον Host Server και εγκαθιστώντας ένα λογισμικό LMS, όταν αυτό το τροφοδοτήσουμε με εκπαιδευτικό υλικό, είτε ανεβάζοντάς το τοπικά είτε μέσω κάποιου FTP clientPc, τότε μπορούν να συνδεθούν από ανεξάρτητες τοποθεσίες μαθητές και εκπαιδευτές συμμετέχοντας σε διαδικτυακά μαθήματα για τα οποία είναι ορισμένοι.
Μαθητές
Εκπαιδευτής
Προαπαιτούμενα
ΣΕ ΜΙΑ ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ ΕΝΟΣ ΔΙΑΚΟΜΙΣΤΗ ΑΝΑΠΤΥΣΣΕΤΑΙ ΚΑΙ ΦΙΛΟΞΕΝΕΙΤΑΙ ΜΙΑ ΣΕΛΙΔΑ LMS Η ΟΠΟΙΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΖΕΤΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ ΕΝΑ ΣΥΝΟΛΟ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ.
ΧΡΗΣΤΕΣ ΜΕ ΕΙΔΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ.
ΧΡΗΣΤΕΣ ΜΕ ΕΙΔΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΦΟΙΤΗΣΗΣ.
ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΚΑΙ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΣΧΕΔΙΑΣΤΕΙ ΝΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΘΕΙ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ. ΕΜΦΑΝΙΣΗ ΣΕ ΕΝΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ή ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΑΚΑ. ΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΕΣ ΕΧΟΥΝ ΤΗ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΝΑ ΤΟ ΤΡΟΠΟΠΟΙΟΥΝ ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
ΠΡΟΣΕΚΤΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΚΑΙ ΕΚΠΟΝΗΣΗ ΚΡΙΤΗΡΙΩΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟΝ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΟ ΣΚΟΠΟ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ. ΔΙΑΘΕΣΗ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΧΡΗΣΤΕΣ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ή ΕΠΙΛΕΚΤΙΚΑ ΣΕ ΤΜΗΜΑΤΑ ή ΑΤΟΜΙΚΑ.
ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΕΝΤΟΣ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΜΕ ΚΟΙΝΗ ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ.
ΙΔΑΝΙΚΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗΣ ΔΥΝΑΜΙΚΗΣ ή ΚΛΕΙΣΤΩΝ.
Η ΕΝΕΡΓΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΠΟΙΩΝ ΕΠΙΠΛΕΩΝ ΒΟΗΘΗΤΙΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΠΡΟΣΔΙΔΟΥΝ ΙΔΙΑΙΤΕΡΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΠΑΡΕΧΟΜΕΝΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ.
ΓΙΑ ΤΟ ΛΟΓΟ ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΤΑΚΤΙΚΗ Η ΑΝΑΓΚΗ ΕΝΕΡΓΟΠΟΙΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΟΥ, ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΑΠΟΡΙΩΝ (ΑΤΟΜΙΚΗ ή ΟΜΑΔΙΚΗ) ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΑΥΤΟΜΑΤΟΠΟΙΗΜΕΝΗ ΜΕΘΟΔΟΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΓΟΝΕΩΝ.
ΠΙΝΑΚΑΣ
Η πρόταση είναι σωστή ή λάθος;
ΠΙΝΑΚΑΣ
ΠΙΝΑΚΑΣ
Η σφαίρα Σ1 με τη σφαίρα Σ2 συγκρούονται ελαστικά, άρα από την αρχή διατήρησης της κινητικής ενέργειας ισχύει ότι:
Εφαρμόζουμε την Αρχή Διατήρησης Ορμής στους άξονες χχ' και yy' αντίστοιχα.
Από τις σχέσεις (1), (2),(3) έχουμε:
Συνεπώς το ζητούμενο πηλίκο είνιαι:
ΣΥΝΕΠΩΣ Η ΣΩΣΤΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ
ΕΙΝΑΙ Η ΕΠΙΛΟΓΗ
(iii)
ΕΠΕΞΗΓΗΣΗ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε αποσπάσματα από τα σχολικά βιβλία και να δημιουργήσετε στις σελίδες τους ειδικές σημειώσεις και σχόλια έτσι ώστε να βοηθήσετε τους μαθητές σας.
Έχετε στη διάθεσή σας σχήματα με τα οποία μπορείτε να δημιουργήσετε γρήγορες επισημάνσεις σημειώσεων σε αποσπάσματα του σχολικού βιβλίου ή κάθε άλλου ψηφιακού εγγράφου,
Με τη βοήθεια των σχημάτων μαρκάρετε και επισημαίνετε διάφορα τμήματα εντός του περιεχομένου.
Τύπος γωνιακής συχνότητας
ΣΧΕΔΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Ο ΘΕΜΕΛΙΩΔΗΣ ΝΟΜΟΣ ΤΗΣ ΜΗΧΑΝΙΚΗΣ
Διδασκαλία που ακολουθεί τη διαδρομή
τα εργαστηριακά δεδομένα του φαινομένου ελεύθερη πτώση
η ανάγνωσή τους με έννοιες της Φυσικής και τα συμπεράσματα
η πρόταση του Newton ως εξίσωση
η προσφυγή στο εργαστήριο για τον πειραματικό έλεγχο της πρότασης
Διδακτικοί στόχοι
Με τη διδασκαλία μας επιδιώκουμε, οι διδασκόμενοι
Να κατανοήσουν ότι η επιτάχυνση ενός υλικού σημείου καθορίζεται από τη συνισταμένη των ασκουμένων δυνάμεων και από τη μάζα του
Να μπορούν να διατυπώνουν τον θεμελιώδη νόμο της Μηχανικής
Να μπορούν να τον χρησιμοποιούν
Μέθοδος
Διδασκαλία που ακολουθεί τη διαδρομή
Εννοιολογικά εμπόδια
Ο διδάσκων καθορίζει το βασικό πρόβλημα με τη μορφή του ερωτήματος:
Από τι εξαρτάται η επιτάχυνση ενός αντικειμένου;
Περιεχόμενο
Κάθε διδασκόμενος οφείλει:
Γνωσιακές προϋποθέσεις
Τραπέζι, ηλεκτρικός χρονομετρητής με χαρτοταινία, αμαξίδιο σχολικού εργαστηρίου, σπάγκος, τροχαλία, δύο σφικτήρες, ψαλίδι, σελοτέιπ, χάρακας , ζυγός, σταθμά, ηλεκτρονικοί υπολογιστές, applets
Απαραίτητα υλικά
Τραπέζι, ηλεκτρικός χρονομετρητής με χαρτοταινία, αμαξίδιο σχολικού εργαστηρίου, σπάγκος, τροχαλία, δύο σφικτήρες, ψαλίδι, σελοτέιπ, χάρακας , ζυγός, σταθμά, ηλεκτρονικοί υπολογιστές, applets
Διαδικασίες
α. Ένα πρώτο λογικό συμπέρασμα
Το ότι πέφτουν ταυτόχρονα σημαίνει ότι «μπορεί η Γη να έλκει το ένα αντικείμενο 1000 φορές περισσότερο, αλλά το 1000 φορές πιο βαρύ αντικείμενο φαίνεται ότι ΑΝΤΙΣΤΕΚΕΤΑΙ ( δυσφορεί ) στις μεταβολές της ταχύτητάς του 1000 φορές - και όχι 999 - περισσότερο από το άλλο».
β. Η «μετάφραση των δεδομένων στη γλώσσα της Φυσικής
1. Το «Πέφτουν ταυτόχρονα» μεταφράζεται σε
«έχουν την ΙΔΙΑ ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ»
2. Το «η Γη το έλκει 1000 φορές περισσότερο» μεταφράζεται σε
«η ΔΥΝΑΜΗ που του ασκεί η Γη είναι 1000 ΦΟΡΕΣ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ»
3. Το «αντιστέκεται στις μεταβολές 1000 φορές περισσότερο» μεταφράζεται σε
«η αδράνειά του είναι 1000 μεγαλύτερη» και στη συνέχεια σε
«η ΜΑΖΑ του είναι 1000 ΦΟΡΕΣ μεγαλύτερη»
γ. Η διαμόρφωση μιας θεωρίας
Το εμπειρικό δεδομένο ότι τα σώματα πέφτουν ταυτόχρονα μας προσφέρει μια απάντηση στο ερώτημα «από τι εξαρτάται η επιτάχυνση» και μας καθοδηγεί στο να διαμορφώσουμε τη θεωρία ότι
η ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ οποιουδήποτε αντικειμένου εξαρτάται ΙΣΟΔΥΝΑΜΑ και από τη ΔΥΝΑΜΗ που ασκείται σ’ αυτό και από τη ΜΑΖΑ του
δ. Η γλώσσα των συμβόλων
Η εξάρτηση της επιτάχυνσης τόσο από την ασκούμενη δύναμη όσο και από τη μάζα ,στη γλώσσα των συμβόλων, εκφράζεται με την σχέση a = F/m ή και με την ισοδύναμη
F= ma
η οποία συνιστά μία μαθηματική διατύπωση του δεύτερου νόμου της κίνησης
ΒΙΝΤΕΟ-ΜΑΘΗΜΑ
ΑΣΚΗΣΕΙΣ
ΑΣΚΗΣΕΙΣ
ΑΣΚΗΣΕΙΣ
Α/Α | ΤΙΤΛΟΣ ΑΣΚΗΣΗΣ | ΜΑΘΗΜΑ |
---|---|---|
1. | Χημεία-1ο Κριτήριο (25 ερωτήσεις) | ΧΗΜΕΙΑ |
2. | Περιοδικός πίνακας - ηλεκτρονική δομή | ΧΗΜΕΙΑ |
3. | Αυτοαξιολόγηση Γνώσεων Θεωρίας | ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ |
4. | Μετάφραση κειμένου (ΜΤΦ-Κ28) | ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ |
5. | ΘΕΜΑΤΑ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΩΝ 2021 | ΦΥΣΙΚΗ |
6. | Απλή Αρμονική Ταλάντωση | ΦΥΣΙΚΗ |
7. | Listening - Ακουστικό-001 | ΑΓΓΛΙΚΑ |
8. | Using the Verb "To be" | ΑΓΓΛΙΚΑ |
ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΠΙΝΑΚΟΠΟΙΗΜΕΝΟΥ ΑΣΚΗΣΙΟΛΟΓΙΟΥ ΓΙΑ ΚΑΠΟΙΟ ΜΑΘΗΜΑ ΣΤΟ ΟΠΟΙΟ ΘΕΛΕΤΕ ΝΑ ΕΞΑΣΚΗΘΟΥΝ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ, ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟ ΥΛΙΚΟ ΜΕΛΕΤΗΣ ΠΟΥ ΤΟΥΣ ΕΧΕΤΕ ΔΙΑΘΕΣΕΙ.
ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΜΕΙΩΣΕΙΣ ΤΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ ΣΤΕΓΑΣΗΣ - ΦΙΛΟΞΕΝΙΑΣ ΤΩΝ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΩΝ ΑΙΘΟΥΣΩΝ - ΚΟΙΝΟΧΡΗΣΤΩΝ ΧΩΡΩΝ ΤΟΥ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟΥ, ΣΧΟΛΕΙΟΥ Η ΑΛΛΟΥ ΤΥΠΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΟΥ, ΚΑΤΑ ΣΥΝΕΠΕΙΑ ΤΩΝ ΠΕΡΙΤΤΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΩΝ ΕΞΟΔΩΝ.
ΧΡΕΙΑΖΕΣΑΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΜΙΚΡΟΤΕΡΟ ΑΡΙΘΜΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΩΝ ΓΙΑ ΝΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΟΥΝ ΣΥΝΟΛΙΚΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΑ ΕΩΣ ΚΑΙ ΕΙΚΟΣΑΠΛΑΣΙΟ ΑΡΙΘΜΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΟΜΕΝΩΝ.
ΔΕΣΜΕΥΕΙΣ ΣΧΕΔΟΝ ΜΗΔΕΝΙΚΟ ΧΡΟΝΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΔΙΟΡΘΩΣΕΙΣ ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΗΣ ΦΟΙΤΗΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΟΜΕΝΩΝ ΕΧΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΠΟΛΥΤΕΛΕΙΑ, ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ, ΝΑ ΑΝΑΛΥΣΕΙΣ ΤΙΣ ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΘΕ ΜΑΘΗΤΗ Η ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΝΟΛΟΥ ΕΝΤΟΠΙΖΟΝΤΑΣ ΤΑ ΚΕΝΑ ΣΤΗΝ ΜΑΘΗΣΗ ΤΟΥΣ, ΚΑΝΟΝΤΑΣ ΣΤΟΧΕΥΜΕΝΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΤΟ ΥΛΙΚΟ ΚΑΙ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΣΟΥ.
ΑΝΑΠΡΟΣΑΡΜΟΖΕΙΣ ΕΥΚΟΛΑ ΤΟ ΥΠΑΡΧΟΝ ΥΛΙΚΟ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΙΣ ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΚΑΙΡΩΝ, ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΒΙΒΛΙΩΝ ΚΑΙ ΤΗΣ ΔΙΔΑΚΤΕΑΣ ΥΛΗΣ. ΕΙΣΑΙ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΣ ΤΩΝ ΚΑΙΡΙΚΩΝ ΣΥΝΘΗΚΩΝ ΚΑΙ ΑΛΛΩΝ ΕΚΤΑΚΤΩΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΑΠΟ ΦΥΣΙΚΑ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ ΚΑΙ ΠΑΝΔΗΜΙΕΣ.
ΕΠΩΦΕΛΗΣΟΥ ΑΠΟ ΤΙΣ ΔΙΑΘΕΣΙΜΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΜΑΣ, ΑΝΑΔΙΟΡΓΑΝΩΣΕ ΠΡΟΣΕΚΤΙΚΑ ΚΑΙ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΕ ΣΩΣΤΑ ΤΙΣ ΠΑΡΟΧΕΣ ΣΟΥ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΟΜΕΝΟΥΣ. ΕΙΝΑΙ Η ΙΔΑΝΙΚΗ ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΝΑ ΑΥΞΗΣΕΙΣ ΤΟΝ ΚΥΚΛΟ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΣΟΥ ΜΕΙΩΝΩΝΤΑΣ ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ ΤΟ ΚΟΣΤΟΣ ΤΗΣ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗΣ ΤΑΞΗΣ. ΣΟΥ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΕΤΕ Η ΕΥΚΑΙΡΙΑ ΝΑ ΑΥΞΥΘΟΥΝ ΟΙ ΧΡΗΜΑΤΙΚΕΣ ΑΠΟΛΑΒΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΣΟΥ.